Friday, August 13, 2010

salam ramadhan.....

Assalamualaikum...
hari ni da msuk puasa ke 3....cepat nya masa berlalu..kalo la bulan ramadhan nie berhentikan seketika...alangkah indahnya....akan aku isi setiap masa aku yg ader dgn mempertingkatkan amalan kepada allah....semoga allah menerima setiap amalan aku..insyallah...
Aku rasa indah sgt ramadhan tahun..aku rase mcm berseri2 sgt hati aku dgn kedatangan bulan mulia thun nie..kenapanya......???
kalau ikot bulan islam...da sethun aku tinggalkan zikay....da setahun jugak aku menetap di johor....semua keadaan sekeliling brubah...lagi banyak mengajar aku erti kedewasaan...erti hidup yg sebenar.....
Erm...knp ye dlm hidup kita...sering bertemu dgn org yg silap....semua tu mengajar aku 1 benda yg baru....jgn terlalu baek...jgn terlalu berlebih kurang....jgn mcm2 lagi...
knp di depan mata...aku rase orang tu la yang paling baik...kenapa kata2 dier aku rasa kan bagaikan 1 benda yang betul...tp sebenarnya...dier bukan macam tu....
kadang2...x sangka jugak.....tp xpelah....i'allah org mcm tu dier akan merasa kesempitan.....hidupnya mesti sentiasa rezeki yg dier dpt x cukup.....aku manusia biasa yg x mampu nak salahkan sape2...kita cume pandang..memerhati...apa balasan yang orang sebegitu akan dapat....mungkin hari ni kesenangan milik nya...semua org berdamping dgn nya..tp 1 hari akan dtg kita takkan tahu nasib msg2....
kdg2..aku x tahu nak luahkan ape1 yg ader kat dlm hati aku nie...byk yg aku simpan..yg aku diamkan je....alhamdulilah..sifat sabar tu masih ada dlm diri aku...
aku bukanla jenis yg akan marah sentiasa..yg sentias berangin...yg sentiasa merungut....tp bila rase sakit tu dtg dlm diri....api syaitan da rasuk kat jiwa...aku tetap marah...tapi aku takkan marah org yg aku marah..aku akn marah piri sendiri....betul lah org2 kata...senyum itu penawar segala2 nya....

No comments: