Thursday, August 26, 2010

16 DAYS LEFT

Salam Khamis semua....hari ni da masuk hari ke 16 berpuase...sekejap je kan...ada lebih kurang 14 hari utk umat islam berpuase....fadhilat terawikh malam 15 terakhir lagi besar...ya allah... tp syg nya...aku cuti pulak..syg nya terlepas kesempatan tu..rasa sedih pon ada..tp insyallah...seminggu sebelum raya ti sempat lagi utk terawikh...
16 days left...
lagi 16 hari aku akan menjadi milik orang..aku da x boleh mcm selalu pasni..byk hati yang aku perlu jaga...dan paling penting..hati rashid yg aku kene jage...betul ke keputusan aku untk menamatkan zaman bujang dalam usia muda begini..? ya allah..aku selalu berdoa...ape pun yg aku buat..aku mohon yg terbaik ya allah...segala keputusan aku..segala tindakan aku....
terima kasih kepada mak ayah kerana merestui perhubungan aku dengan rashid...mengizinkan utk aku menerima dia di dlm hidup aku...org kata...restu daripada ibu bapa tu sgt penting...dan syukur sgt2....pilihan hati aku ini mereka terima dan restui...rashid...aku dibesarkan dlm keluarga yg sgt bahagia..aku ada segalanya...ilmu yg keluarga aku bagi..kasih syg...cinta mereka tiada tandingan nya...dan aku harap rashid...wpun tidak sesempurna kau dapat berikan..cukupla kau tidak menyakiti aku selama hidup aku bersama kamu...
kak long..kak ngah..kak uda...terima kasih kak n ucapkan kerana terima kehadiran rashid dlm keluarga kita...terima kasih kerana melayan rashid dgn baik sekali...doakan pilihan hati kak n ni pilihan yg betul....sama mcm pilihan akak2 semua..
rashid bukan la seorang guru...bukan lah seorang inspektor..dan jgk bukan la seorang akauntan seperti abg2 ipar aku...tp siapa pun dia...hanya allah saja yg tahu knp aku memilih dia sebagai pelengkap hidup aku...
seorang yg sgt menerima aku seadanya...aku yg byk karenah ini...aku yg selalu merungut..aku yg cerewet...semua tak kene pada mata aku...aku yg selalu complain mcm2....huh...rashid yg sbr dgn karenah aku...dier yg dpt sejukkan hati aku...die yg dpt berikan aku semangat...ntah la ye...bge aku...semangat aku ada separuh kat dlm jiwa dier...aku x sedar bila benda tu dtg..tp mgkin..10 thun yg lpas....
berharap...sikap rashid yg aku suke akan kekal smp bila...
aku x minta harta emas permata...tp ckup la sekadar jgn menyakiti aku...jgn menengking aku dan jgk sesekali tinggikan suara ada aku..jika aku salah..tegur la dgn cara yg betul...sekeras mane pun aku...masih ada lembutnyer....
kerana rashid..aku nak kamu tahu..selama 23 tahun hidup aku ini...tidak pernah sekali dlm hidup aku merasa kesakitan dr mak ayah aku...dari kakak-kakak aku...
berila aku kasih syg yg layak utk aku terima...

No comments: