Tuesday, August 17, 2010

HATI

Hati...org kate...siapa pun diri kita...semua nya berpucuk pada hati..tersimpan nyer 1 hati pd setiap makhluk yg bernyawa...
setelah hampir 23 thun aku hidup kat dunia nie...benda yg paling susah utk kiter belajar adalah untuk megenali hati org...kadang2 kita nmpk..bek di luar..tp x di dalam..mcmner kite nak percayakan orang...setiap org yg kita kenal...dan setiap org yg kita x kenal..
aku igt lagi...hmpir 9 bulan yg lps...kereta aku kene langgar..pdhal park dpn uma je...time tu aku 1 uma xder kat uma..g giant...tp aku terasa jgk mcm ader benda nak jdk nyer...siap2 beli brg sume..biles da smp kat area uma...tgk ader ramai2 keliling kereta aku...erm...dlm ht da agk..ni mesti ader pape jdk....rupe2 nyer....arghhhh!!! kete kene hentam dari dpn...seb bek dgn kete myvi je..kalo x...hbes dgn enjin skali pecah...teruk jgk la...lmpu pecah...flat patah..bumper pun sebelah pch hbes...kalo da sebelah pch...mknanyer kene la ganti 1 bumper...dan...alhamdulilah sgt2..org yg langgar kete aku tu ader lagi...chinese guy....da la uma xder org....baik betul hati cina tu sggup tgu smp aku blek sbb nak minx maaf dan nak bertanggungjawab..kalo ikot udg2 pon mmg aku yg salah sbb parking tepi jln...india sebelah tu yg trus kua uma sbb dgr dentuman kuat..wah... 1 Malaysia btul kan....anyway..thanks a lot..dlm kepala da set..."tpkse la amek EL.."... trus kol rashid bitaw dier pe da jdk...dgn dier skali la tpkse amek EL..pg soknyer kua crk bengkel..kalo nk hrp aku mmg x pandai la..seb bek la mickey dkt..da setel sume baru bitaw ayah ngan k.long.. aku x la marah org tu..aku tnye dier mcmner la u bleh tlggar kete i...pdhal terang lagi bersuluh bwh lmpu...die ngaku la dier tgah on call time tu..tu la kan..len kali jgn gune tpon mse memandu..seb bek thentam kete aku je...kalo terhentam blakang lori ke..bas ke...hah...mcmner tu...apepun...syukur sgt2 sbb x yah kua duet 1 sen pun..kalo x...400 lbeh jgk la terbang....
berbalek kpd cerita HATI... "anim kate,, hukum karma saep...bt bek dibalas bek..bt jht dibalas jht..".... insyallah..

biler kiter seorang manusia...kite kene bersedia dgn setiap ape yg akan dtg pd kiter..hati kene sentiasa bersedia..samada hati tabah utk menghadapi ataupun hati tidak kuat utk menempuh semua dugaan yg dtg...
alhamdulilah...mcmner pun hidup aku sekarang...alhamdulilah...aku ader semua...syukur sgt2 dgn allah atas kurniaan semua nie..

kita akan rase seronok biler org2 yg kiter syg mngecapi bahagia yg same...seronok tgk kawan2 berjaya..seronok tgk akak2 pregnant...kwn2 berumah tangga....x salah kan aku tumpang skali kebahagiaan mereka semua tu..kerana kebahagiaan adalah hakmilik setiap insan...

No comments: