Thursday, April 22, 2010

LELAKI ACUAN AL-QURAN.....



Lelaki acuan al-quran....
basah lidahnya mengingati Allah,, tunduk pandangannya penuh kesederhanaan....

Lelaki acuan al-quran.....
Lembut tuturnya dalam ketaqwaan....Quran & sunnah menjadi panduan...

Lelaki acuan al-quran.....
Akhlak nabi menjadi ikutan....

Lelaki acuan al-quran...
Hidup matinya kerana Allah...

Dialah lelaki acuan al-quran....
Jadi teladan sepanjang zaman...
Jadi teman di perjalanan.....

Ya allah....aku mendambakan lelaki yang boleh membimbingku ke syurgamu...aku inginkan lelaki yang dapat aku aminkan doanya setiap kali selesai solat....aku ingin lelaki yang dapat membangunkan aku ketika subuh mu.....
Aku inginkan lelaki yang indah akhlaknya..yang datang dari keturunan yang baik2...bukan paras rupa yang aku harapkan...bukan harta dan pangkat yang aku idamkan...tp biarlah dia ada pangkat di sisimu ya allah.....
Bantulah aku ya allah..supaya pilihan hati aku ii tepat..pilihan ku ini dapat menjadikan aku wanita solehah....penyejuk matanya......penawar hati....penajam fikiran...supaya aku dapat menjadi isteri di rumah....di jalanan kawan.........
Terasa terlalu banyak dosa yang telah aku lakukan....layak kah aku untuk mendapatkan lelaki yang aku idamkan........

Ya allah...andai ini jodoh darimu.....kekalkan la hubungan kami sehingga ke akhir hayat...peliharalah cinta suci kami....hanya engkau yang maha mengetahui setiap yg ader di dlm hati ku ini................

No comments: